16 Kasım 2015 Pazartesi

Afyonlu kalmasın

Kaymak yağında karamelize edilmiş bol soğanın haşlanmış mercimek ve bulgurla buluşması namı diğer mercimekli bulgur pilavı ama çok güzel değilmi tarifini istermisiniz? diye sordum, isteyen arkadaslarim icin tarifini veriyorum asagida:

 Bir su bardağı yeşil mercimeği üç su bardağı su ile birlikte haşlanmaya bırakıyoruz. Istediğiniz tencerede yapabilirsiniz. Çelik, teflon, seramik kaplama. ölçüsünüde sizin isteğinize bırakalım.Ben bir su bardağı dedim ama siz bunu küçültebilir yükseltebilirsinizde. Cay bardağını veya kaseyi ölçü olarak kullanabilirsiniz. Neyse lafı fazla uzatmayalım :))
Mercimeklerin pişmesine beş dakika kala, birbuçuk su bardağı bulgurumuzu ekleyip ikisini pişmeye bırakıyoruz. az kalsın unutuyordum!!!  Bulgurla birlikte iki su bardağı sıcak su ve damağımıza göre tuzunu ekliyor ve pişmesini beklerken, diğer tarafta yarım çay bardağı sıvı yağ, buda sizin zevkinize kalmış. Ayçiçek olur, zeytinyağı olur, kanola yağı, mısırözü yağı derken uzar gider bu liste :) Neyse bu yağlardan birini geniş bir tavaya koyalım veee tabiiki kaymak yağı...Bunu nerden bulabilirim dediğinizi duyuyorum:))
Kaymak yağı kaynamış sütün üstünde biriken yağlı tabaka varya, onu bir tavada kısık ateşte pişirdiğinde yağı bir tarafa tortusu bir tarafa ayrılır, birgün yaparsam gösteririm, çünkü ben hala Sütçülerden süt alır kaymağını çocuklarıma yediririm. Eğer yenmezde kalırsa, onu pişirip yağını alır, soslarda pilavlarda kullanırım. Neyse mevzuya dönelim; kaymak yağı olması şart değil tereyağıda olur, hatta sadece sıvıyağda olur, tavaya koyduğumuz yağın içine büyükse iki, küçükse üç soğanı istediğimiz gibi doğrayalım ve karamel rengini almasını bekleyelim, diğer tarafta pişmiş olan mercimekli bulgurumuza bu karamelize ettiğimiz soğanı, üstüne serelim,  güzelce harmanlayalım ve bittiiii... Yemeğe hazır. Yanına turşu, karışık yeşil salata ve tabiki köpüklü ayran tavsiye ederim. Afiyet olsun... Atladığım ve anlamadığınız biryer varsa sorun lütfen...Cok iyi anlatamamış olabilirim. Hoşçakalın...

14 yorum:

  1. Oldukça lezzetli gözüküyor hımmm😉Yummy

    YanıtlaSil
  2. Bende isterim Semossss!!!! Eminim yine cok lezzetli olmustur. Ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevlüdecim biraz zor oldu ama tarifi paylaştım afiyet olsun

      Sil
    2. Zor olmasi telefondan girdigin icindir hayatim, pc'lerdeki gibi ayrintili goremedigin icindir:) Neyse ama basarmissin ve gayet aciklayici olmus. En kisa zamanda yapacagim. Tekrar ellerine saglik...

      Sil
  3. Merhabalar. Blogunuz hayırlı olsun. Mevlude hanımın blogger arkadaşlarından biriyim. Desteğe geldim. Sizi takibe aldım. Sizİ de bloguma davet ederim. Sevgiler

    www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil
  4. merhaba Nilgün desteğin için çok teşekkürler bende seni takip etmekten büyük zevk alıcam eminim hoşçakal

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık Sema,hemen deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  7. Ayy hep güzel doğal tariflerin var çok sevindim çok ellerine sağlık blog arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Aysel ben insanında eşyanında ve tabiki hayatında doğalından yanayım eminim sende öğle bu arada çok sıcak bir yapın var bu çok hoş görüşürüz hoşçakal

      Sil